Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-09-26 10:07:00

Hej Linda!

Grattis till fin webshop!
Letar efter en foundation som passar min känsliga hy. Inte kunnat använda make up på flera år pga reaktiv hy. Har provat många mineralmake up märken och flera ger mig plitor, kliar eller sticker. Bland dem jag tål har jag svårt att hitta rätt nyans. Har hört mkt bra om Nvey Eco och är sugen på att prova. Jag har mycket ljus hy med kall-neutral underton, rosa på kinderna. Bland mineralsminket har Tikeis nyans C1 passat bäst om det säger dej något. Tänkte beställa prover från din webshop o undrar vilka nyanser du tror skulle funka. Flytande eller kompakt foundation?
Undrar också vilken av mascarorna som passar bäst för känsliga ögon.

Tacksam för hjälp!! Det vore kul att hitta smink jag tål!

Hälsningar Eva


Svar: Hej Eva!
Tack så mycket!

Tråkigt att höra att din hy reagerar så pass mycket att du inte kan använda makeup och jag förstår att det är svårt att hitta rätt produkter. Det svåra är dock att avgöra vad man kan använda när man inte vet vad det är som orsakar utslagen. Du skriver att du använt mineralmakeup och att det är några märken som du tål och andra som du inte tål och då funderar jag på om det kan vara bismuth som du reagerar på då detta finns i viss mineralmakeup. Detta är ett ämne som just kan klia och skapa irritation. Nu är detta inget jag har någon större kunskap om men du kan ju läsa lite själv om just bismuth. Men detta ämne finns iallafall inte i NVEY ECO´s foundations och vad roligt att du vill prova dem!
Då undrar jag om du har torr hy, normal hy eller tendens till fet hy? NVEY ECO´s flytande foundation (moisture rich fluid foundation) har egenskapen att matta ner och ska därför undvikas på den torra hyn. Däremot passar cremefoundation (creme deluxe flawless foundation) alla hudtyper. Den flytande foundationen ger ett mindre täckande resultat än cremefoundationen. När det kommer till nyansen så rekommenderar jag nr 877 - nude i creme deluxe flawless foundation och nr 510 - cool ivory i moisture rich fluid foundation. Dock tror jag att det är cremefoundationen som kommer passa dig bäst i nyansen.

När det kommer till mascara är det även där svårt att veta vad det är du reagerar på men jag kan själv tycka att det svider i mina ögon när jag använt vissa mascaror men det gör det inte av varken Laveras eller Benecos mascaror, inte i mina ögon i alla fall. Så där får du nog prova dig fram, välj den effekt du helst vill ha!

Hoppas du fått svar på dina frågor. Annars är du välkommen att skriva igen!

Vänligen Linda
None None

Postat av: Eva

Publicerad 2012-09-26 15:34:20

Tack för ditt svar!
Ja Bismuth vet jag att jag inte tål, ej heller boron nitride eller laouryl lysine som ingår som typ utfyllnadsämnen i en del mineralmakeup. Men Nvey eco's foundation innehåller ju ingetdera så jag provar helt enkelt! Har torr hy så då är nog creme deluxe ett bättre alternativ.
Hälsningar
Eva

Svar: Ja, då blir creme deluxe bäst!
Hoppas den passar och känns bra!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till puremakeup.se´s blogg!Puremakeup.se är en nätbutik som erbjuder ren och ekologisk makeup från NVEY ECO, Lavera och Benecos. Här på bloggen kan du ställa alla frågor du har angående makeup; applicering, produkt- och färgval samt övriga frågor. Ställ din fråga under respektive kategori (som en kommentar) så får du svar direkt under frågan eller så tas din fråga upp som ett inlägg. Om du vill ha mer ingående hjälp med färgval el. dylikt när det gäller din makeup får du gärna skicka ett foto (närbild) till [email protected] och samtidigt ställa dina frågor. / Linda Jönsson professionell makeup artist

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela